W skrócie:
– Aby dodać stronę do Google, należy zweryfikować się jako jej właściciel w narzędziu Google Search Console, a następnie wgrać mapę witryny i poprosić o jej priorytetowe zindeksowanie.
– Aby przyspieszyć ten proces, warto zadbać o linki z innych witryn prowadzące właśnie do naszej strony.
– Google automatycznie skanuje wszystkie treści, na jakie natknie się w internecie, indeksując tylko część z nich.
– Stworzenie nowej strony nie jest równoznaczne z tym, iż pojawi się ona w Google.
– Możesz sprawdzić stan indeksacji każdej strony w internecie, wpisując do wyszukiwarki zapytanie „site:nazwadomeny.pl”. Jeśli wyszukiwarka zwróci wyniki oznacza to, iż adres jest poprawnie dodany do indeksu Google.
– To, iż Google zaindeksowało domenę główną Twojej strony, nie oznacza, że zindeksuje każdą treść, jaką do niej dodasz. Każdy oddzielny dany adres URL potrzebuje osobnej indeksacji.
– Możesz sprawdzić stan indeksacji swojej witryny oraz związane z nią problemy w Google Search Console, weryfikując swoją domenę na dwa sposoby opisane w tym artykule.
Jak dodać stronę do Google?
Codziennie na świecie powstaje tysiące stron internetowych, a wraz z ich powstaniem roboty Google pojawiają się na nich, aby skanować ich zawartość.
Nie wszystkie z tych stron znajdą się kiedykolwiek w obrębie wyszukiwarki Google – a to dlatego, iż aby adres strony pojawił się w wynikach wyszukiwania, wspomniane roboty muszą ją dodać do swojego indeksu.
Roboty dodają stronę do wyszukiwarki Google tylko pod pewnymi warunkami. Więc indeksowanie strony to po prostu dodanie strony do Google, które rozpoczyna długi proces pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.
Właściciele stron internetowych mogą ręcznie przesyłać witryny do Google i przyspieszyć proces indeksowania. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak dodać stronę do Google.
Dlaczego nowe treści są niewidoczne w Google?
Nowe treści, które powstały w ostatnim czasie nie mogą być widoczne, ponieważ roboty potrzebują czasu, aby przeskanować dobrze stronę, która dopiero co została uruchomiona.
Na tym etapie wyszukiwarka nadal nie może określić, czy Twoja strona internetowa w ogóle nadaje się do zaindeksowania. Lista stron, jakie wyszukiwarka każdego dnia przeszukuje w poszukiwaniu treści nadających się na indeksację jest naprawdę spora, dlatego też zajmuje to określoną ilość czasu.
Dlaczego warto być widocznym w wyszukiwarce Google?
Można by rzecz krótko: bo w Google są twoi klienci i jest ich całkiem sporo.
Głównym powodem, dla którego ludzie tworzą stronę internetową jest chęć zarobku – strona otwiera im okno na wszystkich klientów ze swojej branży w niemalże całym internecie. Przypuśćmy, że otwierasz nową stronę – co dzieje się dalej?

Przecież nikt oprócz ciebie nie będzie wiedział o jej istnieniu. No właśnie – trzeba jakość ściągnąć ruch na tę stronę! Witryny internetowe to nie sklepy stacjonarne umiejscowione w określonym miejscu, które ktoś odwiedza w wynika samego przebywania w pobliżu. Internet to dzikie miejsce – tu każda strona może być w pobliżu i na wyciągnięcie ręki.
Brak widoczności nowej strony to problem
W świecie internetu liczy się widoczność dla klientów zainteresowanych twoim produktem lub usługą. Jeśli Twoja witryna nie jest dodana do indeksu Google, nikt cię nie znajdzie w wyszukiwarce – przynajmniej w drodze optymalizacji SEO.
Oczywiście, są inne sposoby niż pozycjonowanie strony takie jak Google Ads czy Social Media Marketing, ale to wszystko działania, które powinny być dopełnieniem pozycjonowania i budować razem odpowiedni lejek sprzedażowy, dostosowany do twojej branży.
Internet to duży kawałek tortu do ugryzienia, ale też wielu cukierników, którzy ten tort oferują – w internecie nie walczysz z Google, w internecie walczysz z konkurencją.

Z uwagi na to, że w wynikach wyszukiwania jest już na niektóre zapytania nie tysiące, a miliony stron, konkurencja jest całkiem spora. Aby więc być odpowiednio widocznym, trzeba nie tylko dodać stronę do wyszukiwarki i znaleźć się w indeksie Google, ale także wykonać szereg działań, jeśli chodzi o wspomniane pozycjonowanie stron.
Najlepszym sposobem na wysoką pozycję w Google jest więc posiadanie witryny, która jest regularnie aktualizowana, zawiera odpowiednią treść i wysokiej jakości linki. Dalej już tylko z górki!
Co zrobić, aby przyspieszyć dodanie strony w Google?
Aby przyspieszyć indeksowanie strony, musimy trzymać się kilku dobrych praktyk:
- unikalna i wartościowa treść
- dobry profil linków zewnętrznych
- odpowiednia struktura linkowania wewnętrznego
- optymalizacja strony pod końcem szybkości działania
- brak duplicate contentu
Dodawanie strony do wyszukiwarki Google w narzędziu Google Search Console
Aby samemu dodać stronę do indeksu wyszukiwarki Google, pierwszym krokiem, jaki powinniśmy poczynić jest zalogowanie się i zweryfikowanie naszej strony w darmowym narzędziu o nazwie Google Search Console.
Narzędzie to ma kilka wbudowanych opcji, które przyspieszają proces dodania strony do indeksu wyszukiwarki – możesz m. in. wgrać tam mapę witryny w formacie XML, która pomoże zrozumieć Google strukturę witryny i adresów URL.
Przejdź do Google Search Console. Aby dodać stronę do indeksu wyszukiwarki, musimy w pierwszej kolejności być zalogowani w Google. Następnie należy kliknąć w lewym górnym rogu „Dodaj usługę”. Pojawi się nam następujące okienko:

Komunikat Google dotyczący weryfikacji
Jak widzisz, istnieją dwa sposoby to, aby dodać adres strony do Google i zweryfikować się jako jej właściciel – do ciebie należy decyzja, z której opcji skorzystasz. W pierwszej opcji nie podajesz prefixu domeny, czyli w przypadku naszej domeny wyglądałoby to tak: „digitix.pl”. W drugim przypadku zaś musisz koniecznie podać protokół, czyli np. „https://digitix.pl”.
Najlepszą opcją jest weryfikacja całej domeny, ponieważ obejmuje ona wszystkie wszystkie subdomeny oraz protokoły, jednakże jest ona trudniejsza do zrobienia, zwłaszcza dla osób, które nie miały styczności nigdy z jakimikolwiek ustawieniami hostingu – musisz wprowadzić odpowiednie zmiany w rejestrze DNS, który znajduje się u Twojego dostawcy domeny.

Kiedy zmienisz rekordy DNS, Google sprawdzi, czy rekord, który podał Ci do weryfikacji znajduje się w DNS i w ten sposób zweryfikuje Cię jako właściciela.
W drugim sposobie, w jaki Google sprawdza, czy podany adres URL należy do Ciebie jest nieco więcej możliwości. Możesz wgrać plik na serwer do katalogu głównego strony, zweryfikować się przez TAG HTML, menedżer tagów, Google Analytics czy również przez rekordy DNS.

Tworzenie mapy witryny i wgrywanie jej
Jeśli są to nasze pierwsze podrygi w Google Search Console, powinniśmy zacząć od dodania mapy strony.
Mapy witryn to nic innego jak drogowskazy dla Google o tym, jak powinien poruszać się po poszczególnych stronach. Mapa witryny nie jest konieczna do tego, by znaleźć się w Google – jednakże dzięki niej roboty indeksujące mogą poruszać się po stronie sprawniej.
Przejdź do zakładki znajdującej się po lewej stronie o nazwie „Mapy witryny”.

Jest kilka sposobów na to, aby stworzyć mapę witryny. Jeśli korzystasz z WordPressa, warto dać szansę wtyczkom takim jak Yoast SEO czy Rank Math SEO – obydwie one stworzą dla Ciebie mapę strony i wyślą ją od razu na serwer.
Jeśli jednak nie pracujesz na WordPressie, możesz skorzystać z darmowego XML-Sitemaps. Mapa witryny, jaką stworzysz przy okazji tego narzędzia będzie ograniczać się do 500 adresów URL – na początek jednak to w zupełności wystarczy.
Następnie musisz wgrać mapę do katalogu głównego serwera. Teraz zostało już tylko podanie adresu w Google Search Console i w pliku przeznaczonym dla robotów indeksujących robots.txt.
Jak sprawdzić, czy Google dodało moją stronę do wyszukiwarki?
Mapa witryny wgrana, czas, aby dodać nasz adres URL do indeksu Google.
Generalnie pierwszą rzeczą, jaką musisz wiedzieć jest fakt, iż Twoja strona może się już znajdować w indeksie wyszukiwarki.
Tym niemniej jednak pamiętaj, że to, iż Google dodało np. Twoją stronę główną do indeksu nie znaczy wcale, iż każdy nowy adres URL, który stworzysz w ramach danej strony, dajmy na to dodając produkt lub też wstawiając jakiś artykuł branżowy
Proces indeksacji każdej podstrony serwisu sprawdzisz za pomocą komendy site. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna lub nowa podstrona znajduje się w indeksie Google, wpisz do wyszukiwarki zapytanie „site:domena.pl”, na przykładzie:
site:digitix.pl

Jeśli Google zwróciło Ci taki wynik, oznacza to, iż roboty sieciowe Google poprawnie wykonały swoją pracę i Twoja strona znajduje się w indeksie. Jeśli jednak wyszukiwarka nie zwróciła żadnych rezultatów i otrzymałeś taki wynik:

Będziesz musiał trochę popracować, by dodać swą stronę internetową.
Jak dodać stronę do Google?
W Google Search Console możesz zgłosić stronę do wyszukiwarki.
Skopiuj adres URL, który chcesz dodać. Przejdź do narzędzia Google Search Console, u góry wklej URL i naciśnij enter. Jeśli strona jest zaindeksowana otrzymasz taką informację:

Na tym etapie to wszystko – nic nie musisz więcej robić. Jeśli jednak Twoja strona nie znajduje się w wyszukiwarce, komunikat będzie następujący:

Kliknij teraz w prawy górny róg – zakładka „Sprawdź URL wersji opublikowanej”. W ten sposób, na podstawie zawartości strony, roboty sprawdzą, czy mają dostęp do nowej podstrony. Jeśli ów podstronę serwisu mogą zaindeksować, komunikat będzie następujący:

Jeżeli wszystkie pola świecą się na zielono, klikamy „POPROŚ O ZAINDEKSOWANIE”.
Jeśli natomiast występują jakieś problemy oznaczone na czerwono należy każdorazowo rozwinąć zakładkę przy czerwonym polu i sprawdzić, z czego wynikają błędy. W tym wypadku zanim wyszukiwarka doda ją do indeksu konieczne mogą być np. jakieś zmiany w kodzie strony, które utrudniają robotom dodanie jej do indeksu.
Czy potrzebuję dodać stronę WWW do wyszukiwarki, żeby zacząć sprzedawać?
Nie, indeksowanie stron nie jest konieczne do tego, żeby zarabiać w internecie.
Możliwości związane z marketingiem internetowym w dzisiejszych czasach są tak duże, że możesz na różnoraki sposób ściągnąć klientów do swojej witryny – reklama na innym portalu, w wyszukiwarce czy sieci społecznościowej nie wymaga zaindeksowania Twojej witryny.
Osoba, która wejdzie do Ciebie chociażby z reklamy płatnej nie będzie miała bladego pojęcia, że Twoja strona nie znajduje się w indeksie Google i jeśli Twoja oferta ją przekona – nie będzie to miało dla niej żadnego znaczenia.