
Content Marketing
Opisy produktów, kategorii czy artykuły - zajmujemy się wszystkimi dziedzinami Content Marketingu.
My piszemy - Ty sprzedajesz.
Zajmujemy się nie tylko pisaniem wysokiej jakości treści, ale także optymalizacją zasobów content marketingowych zgodnie ze strategią SEO w celu zwiększenia widoczności witryny i poprawy współczynnika konwersji.
Content Marketing
Osiągaj swoje cele biznesowe dzięki kompleksowej analizie tego, co może dla Ciebie przynieść strategia content marketingu.
Regularne posty
Regularne umieszczaj posty w Social Mediach - informuj, edukuj i rozśmieszaj swoich klientów. Prowadzi to do zwiększenia zaangażowania w mediach społecznościowych, poprawy reputacji oraz wiarygodności marki.
Raporty
Mierz zaufanie u swoich docelowych odbiorców za pomocą szczegółowych raportów podsumowujących projekty od początku do końca.
Bądź autorytetem w swojej branży
Zdobądź autorytet w swojej branży, dzieląc się wysokiej jakości artykułami na tematy, które interesują Twoich klientów.
Dziel się historiami
Dzięki wyjątkowym, wartym uwagi historiom o Twojej marce, możesz zwiększyć przywiązanie do swojego brandu.
Sprzedawaj więcej
Dzięki wszystkim tym działaniom - po prostu sprzedawaj więcej!
Content marketing – co to jest?
Content Marketing, czyli marketing treści to nic innego jak rodzaj strategii marketingowej polegającej na zwiększaniu ruchu oraz widoczności strony internetowej czy też marki poprzez tworzenie i udostępnianie wysokiej jakości treści.
Działania content marketingowe mogą przybierać różne formy – na przykład marketing treści może polegać na pisaniu artykułów z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania przez internautów.
Pytania te najczęściej dotyczą rozwiązywania konkretnych problemów osób wyszukujących dane słowa kluczowe w Internecie – ale działania content marketingowe to nie tylko treść pisana.
Odpowiednia strategia content marketingowa buduje całe społeczności, inspiruje zaangażowanie potencjalnych klientów, wzmacnia markę w wynikach wyszukiwania czy w Social Mediach.
Marketing treści pomaga wpływać na zachowania zakupowe konsumentów przez zwiększenie interakcji między marką a klientem.
Korzyści content marketingu
Do najważniejszych zalet strategii content marketingowej należą:
Bardziej rozbudowane treści pozwalają zbudować zaufanie klientów
Im więcej content marketingu na stronie, im bardziej rozbudowany jakościowy marketing treści posiadamy – tym samym mamy więcej argumentów, aby pozyskać oraz zatrzymać ewentualnego klienta.
W praktyce oznacza to tyle, iż Twoi klienci będą mieli więcej powodów, aby zostać na Twojej stronie i zapoznać się z Twoją marką poprzez artykuły, rozbudowane opisy kategorii czy produktów. Im większe zaufanie do marki, tym wyższy współczynnik konwersji.
Zwiększenie ruchu z Google
Każdy nowy post, news, artykuł, wszystko, co dodajesz do swojego bloga to kolejna strona, którą Google będzie mogło zaindeksować jako nową i unikalną treść.
Oczywiście, sucha ilość stron nie zawsze odzwierciedla zwiększony ruch organiczny, ale posiadanie odpowiedniej liczby stron o wysokiej jakości i unikalnej treści jest jedną z najważniejszych rzeczy content marketingu mającego bezpośrednie przełożenie na pozycjonowanie strony.
Im więcej posiadasz treści na unikalne frazy, tym więcej ściągasz do siebie ruchu.
Jeśli celujesz w słowa kluczowe o długim ogonie i tematy, których często poszukują Twoi klienci, nie powinieneś mieć problemów z pojawieniem się w wynikach przeglądarek – algorytmy Google bardzo lubią wysokiej jakości content marketingowy.
Content marketing pozwala zmniejszyć koszty reklamowe
Raz dobrze napisany artykuł pozwoli wbić Ci się na stałe w wynikach organicznych, przebijając Twoją witrynę na pierwszą stronę Google, co ułatwi kontakt z potencjalnymi klientami z danej branży i sprawi, że nie będziesz musiał reklamować się na daną frazę – dzięki czemu zaoszczędzisz na działaniach reklamowych.
Jak widzisz, wysoka pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania pozwala ściągnąć do siebie klientów bez konieczności stosowania Google Ads.
Oczywiście, nawet najlepsze wypozycjonowane strony w dalszym ciągu korzystają z reklam w Google czy mediach społecznościowych – to normalna praktyk.
Jednakże odpowiednia strategia marketingowa polegająca na publikacji materiałów, mających zainteresować sprecyzowaną grupę odbiorców pozwoli przybliżyć Cię do Twoich celów biznesowych oraz zmniejszyć wydatki na reklamy.
Więcej ruchu ze Social Media w strategii content marketingowej
Przeprowadzenie odpowiednich działań content marketingowych na platformach Social Media pozwala znacznie zwiększyć rozpoznawalność marki, dotrzeć do nowych osób zainteresowanych naszą ofertą czy po prostu zwiększyć zaufanie poprzez zaangażowanie użytkowników.
Jeśli trafisz z odpowiednim materiałem, Twój artykuł, post czy news przeczyta jeszcze więcej użytkowników, którzy będą mieli okazję podzielić się Twoimi treściami ze swoimi znajomymi, znacznie zwiększając sieć Twoich klientów.
Z biegiem czasu zaczniesz pozyskiwać coraz więcej fanów swojej marki w mediach społecznościowych, a więcej ruchu z mediów społecznościowych przekłada się bezpośrednio na rozpoznawalność marki oraz zwiększenie sprzedaży.
Content marketing poprawa i buduje wizerunek marki
Kiedy ludzie czytają Twoje materiały content marketingowe, czy to na Twojej stronie internetowej czy na Twoich profilach społecznościowych, budują pozytywne wrażenie o Twojej marce.
Jeśli uznają to co czytają za pomocne, pouczające lub zachęcające, będą myśleć lepiej o Twojej marce.

Ponadto, jeśli zobaczą Twoje treści opublikowane w zewnętrznych źródłach i pojawiające się w ich kanałach społecznościowych, będą postrzegać Cię jako bardziej godnego zaufania czy nawet za uznanego lidera w branży.
Content marketing zwiększa współczynnik konwersji
Content marketing pozwoli pozwala treścią angażować, informować, pomagać i przynosić wartość dla klientów, ale oprócz tego ma jeszcze jedną istotną cechę – może pomóc nam sprzedać nasze produkty lub usługi poprzez zachęcenie użytkownika z naszej grupy docelowej do podjęcia interakcji z produktem, który oferujemy.
Może to robić poprzez atrakcyjne opisy produktów, ale także poprzez tzw. sugestie content marketingu czy też skuteczne lead generation.
Załóżmy, że sprzedajesz sprzęt elektroniczny, w tym wspomniane wyżej telewizory – potencjalny klient szuka przydatnych treści w internecie, które pomogą mu podjąć decyzję zakupową.
Za pomocą planera słów kluczowych możemy sprawdzić, ile osób szuka danych fraz.
Fraza “jaki telewizor kupić” jest wpisywana średnio przez 1600 ludzi miesięcznie.
W artykule, który napiszesz lub zlecisz jego napisanie firmie zewnętrznej na to hasło, możesz spokojnie polecić telewizory ze swojej oferty, linkując w nim produkty, na których dobrze zarabiasz.
Promowanie produktów za pomocą treści content marketingowych to doskonały sposób na zwiększenie współczynnika konwersji.
Pamiętaj jednak, że musisz robić to taktownie, w taki sposób, aby czytelnik nie zorientował się, że tak naprawdę nie interesuje Cię jego zdobyta wiedza, tylko fakt, żeby dokonał zakupu w Twojej witrynie.
Zamienienie całego tekstu z artykułu informującego w promocję swoich produktów przyniesie dokładnie odwrotny efekt – działania content marketingowe polegają na tym, iż nie możesz pokazać bezpośrednio, że tak naprawdę poprzez wysokiej jakości treść promujesz swoją ofertę.
Strategia content marketingowa – jakie tworzyć treści?
Content Marketing to nie tylko skuteczny sposób na pozyskanie nowych klientów poprzez odpowiednio wartościowe treści, ale na zachęcenie obecnych do podjęcia konwersji.
Głównym celem content marketingu jest zbudowanie strategii treści, która zaspokoi potrzeby Twojej grupy docelowej i pomoże pomoże Ci wyróżnić się na tle konkurencji, stanowiąc doskonałe źródło informacji dla Twoich klientów.
W telegraficznym skrócie, jak wcześniej zostało napisane, content marketing ma na celu poprawę profilu Twojej marki i reputacji online, począwszy od Twojej własnej strony internetowej, na Social Media skończywszy.
To co łączy content marketing z SEO (z ang. Search Engine Optimization) to fakt, iż marketing treści pojawiający się bezpośrednio na naszej stronie internetowej potrafi znacznie pomóc wypozycjonować witrynę, o czym powiedzieliśmy już wcześniej.
Ważną rzeczą przy ustalaniu strategii content marketingu jest tzw. kanibalizacja treści – czyli teksty content marketingowe nie mogą się powtarzać. Jeden czytelny tekst z jasną odpowiedzią na pytanie klienta jest znacznie celniejszy niż trzy krótkie, które nie wyjaśniają niczego.
Dystrybucja treści w content marketingu
A więc – jak dystrybuować nasze treści? Strategia marketingowa opierające się na marketingu treści może polegać na następujących rzeczach:
– paid media – artykuły sponsorowane w serwisach zewnętrznych, reklama poprzez influencerów
– owned media – dystrybucja treści w posiadanych mediach społecznościowych, Newsletterze czy grupach dyskusyjnych
– earned media – są to kanały generowane przez Twoich odbiorców jak recenzje, fora internetowe czy grupy dyskusyjne nie należące do Ciebie
– wartościowe treści na Twoją stronę internetową – wpisują się w algorytm Google, poprawiając widoczność strony
– marketing wirusowy, zwany również viral marketingiem – ma za zadanie zainteresować użytkowników poprzez ich zaciekawienie lub rozbawienie i “podanie dalej”
– pozostałe rzeczy jak infografiki, webinaria, materiały wideo, podcasty czy wirtualne konferencje, prezentacje multimedialne
Wszystkie wymienione publikowane treści mają jeden wspólny mianownik – mają realizować cele biznesowe w danej dziedzinie.
Narzędzia wykorzystywane do strategii content marketingowych
Wiesz już, że content marketing może mieć różne oblicza, a same działania content marketingowe są tak zróżnicowane, że na pewno nie wykorzystujesz ich wszystkich w swoich działaniach.
Potencjalni klienci, do jakich możesz dotrzeć mogą przyjść z różnych źródeł – jak więc opracować odpowiednie cele strategii, które będą zestawem skutecznych działań dopasowanych do profilu i potrzeby firmy, jaką prowadzisz?
Przede wszystkim zawsze trzeba zacząć od przekrojowej analizy konkurencji – niezależnie, czy sprzedajesz sprzęt elektryczny, oferujesz lokalne usługi fryzjerskie czy może prowadzisz globalną sprzedaż – musisz zrozumieć, jak działa Twoja konkurencja i to ta, która jest liderem rynku, ta, której kanały dystrybucji content marketingu są największe.
W content marketingu najważniejsze jest zrozumienie, jakiego rodzaju dystrybucji treści oczekują Twoi klienci.
Na przykład – jeśli prowadzisz lokalny salon fryzjerski, to content marketing polegający na opłaceniu jakiegoś influencera, mającego dużo obserwujących z całego świata nie będzie dla Ciebie skutecznym działaniem – dotrze on do wielu osób z lokalizacji, którzy nigdy nie będą w stanie skorzystać z Twoich usług.
Ale już artykuły sponsorowane w miejscowych gazetach internetowych, pozycjonowanie content marketingu na hasła lokalne czy też stworzenie odpowiedniej kampanii reklamowej w mediach społecznościowych z infografiki informującej o Twoich usługach, zawężając grupę odbiorców do rynku lokalnego – to może pomóc!
Jeśli w dalszym ciągu nie wiesz, jakie działania content marketingowe są odpowiednie dla Twojego biznesu – skontaktuj się z nami – zrobimy przekrojową analizę Twoich dotychczasowych działań content marketingowych oraz przygotujemy dla Ciebie kompleksową strategię content marketingu.
ZAOPATRZ SIĘ W NAJLEPSZE TREŚCI
Piszemy treści, które pomogą Ci
sprzedawać więcej
Wprowadzamy content marketing na wyższy poziom.