Google Ads ma natychmiastowy wpływ na widoczność Twojej marki na pierwszej stronie w głównych wyszukiwarkach.

Reklama w wyszukiwarce Google Ads

Uzyskaj większą widoczność w najlepszej wyszukiwarce świata. Nasze kampanie reklamowa korzystają najbardziej ukierunkowanej oraz efektywnej kosztowo formy reklamy.

Profesjonalny remarketing

Zmień swoich "potencjalnych klientów" w "lojalnych klientów". Nasz zespół pomoże Ci ponownie zaangażować użytkowników, którzy wyrazili zainteresowanie Twoją ofertą poprzez opracowanie strategii, która spełni wszystkie Twoje potrzeby.

Buduj świadomość marki

Chcesz zwiększyć świadomość na temat swojej marki, produktu lub usługi? Stworzymy strategię reklamy, która pomoże ludziom zaznajomić się z Twoją ofertą.

Reklama wideo

Zwiększaj zaangażowanie użytkowników poprzez tworzenie treści wideo, dzięki którym zdobędziesz jeszcze więcej klientów. 

Nasi specjaliści od reklamy są certyfikowani przez Google!

30+

Prowadzonych kont

200+

Przeprowadzonych kampanii

40+

Kampanii w YouTube

97%

Średni wzrost ROAS

Google Ads (dawniej Adwords lub Google Adwords) to reklama, czyli kampania płatna w wyszukiwarce Google, która ma za zadanie skierować użytkowników na Twoją stronę.

Firma Google, jako największa sieć wyszukiwania na świecie oferuje płatne reklamy, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania na platformie za pomocą Google Ads w ramach widoczności w wyszukiwarce lub też tak zwanej sieci reklamowej.

Ten drugi rodzaj reklamy pojawia się na innych stronach internetowych za pośrednictwem programu Google AdSense.

Reklamy Google Ads
Pierwsze wyniki wyszukiwania w Google są zawsze reklamami

Aby zrozumieć, jaki potencjał mają kampanie Google Adwords musimy wiedzieć, że około 97% ludzi w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google.

Wśród nich jest mnóstwo Twoich potencjalnych klientów, niezależnie od branży – reklamy Google mogą właściwie dotyczyć każdego rodzaju działalności.

Reklama Google Ads może być więc wyświetlana w tzw. sieci wyszukiwania (czyli w wyszukiwarce Google), sieci reklamowej Google (czyli w witrynach partnerskich Google), Gmailu (czyli za pośrednictwem poczty elektronicznej) czy też w YouTube jako reklamy wideo.

Do największych zalet Google Ads należą:

– wyświetlanie reklamy nad wynikami organicznymi SEO (wyniki organiczne to bezpłatne wyniki wyszukiwania)
– szybkie dotarcie do potencjalnych klientów
– możliwość kierowania na konkretnych odbiorców
– możliwość analizy danych
– stały monitoring rezultatów
– skuteczność

Reklama Google Ads – jak zacząć?

Każda pojedyncza kampania Google Ads rozpoczyna się od analizowania naszych celów biznesowych – pierwszym pytaniem więc, zanim w ogóle zaczniemy konfigurować naszą kampanię lub zanim zacznie robić to za nas specjalista Google Ads jest: co chcemy osiągnąć za pomocą wyszukiwarki Google?

Sprawa nie jest tak prosta, jakby się mogło wydawać – oczywiście, wszystkie sklepy internetowe chcą po prostu więcej sprzedawać i wyświetlane reklamy mają zdobywać potencjalnych klientów, którzy są stricte zainteresowani naszą ofertą i kupnem akurat w naszym sklepie.

Reklamy Google Adwords - tworzenie kampanii na Twoją stronę
Planer słów kluczowych – przed stworzeniem reklamy warto dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe najwięcej ludzi poszukuje oferty związanej z naszą działalnością.

Jednakże co jeśli nie mamy sklepu internetowego?

Co jeśli jesteśmy nowym producentem w branży, który szuka potencjalnych dystrybutorów, a nasza strona internetowa nie oferuje żadnych fizycznych produktów do kupienia, a jedynie przedstawia ogólną naszą ofertę?

W takim wypadku dużo lepiej sprawdzi się kampania Google Ads skierowana na budowanie świadomości marki czy też zdobywanie większej ilości połączeń telefonicznych.

Jest wiele poza sprzedażowych celów reklamy – omówimy je poniżej.

Ogólne cele kampanii Google Ads

Sprzedaż – reklamy Google docierają do potencjalnych klientów, którzy z największym prawdopodobieństwem kupią od nas produkt

Potencjalni klienci – reklamy w wyszukiwarce Google docierają do osób, które jeszcze nie są zdecydowane na zakup, ale z dużym prawdopodobieństwem zainteresujemy ich naszą ofertą.

Ruch w witrynie – reklamy docierają do osób zainteresowanych tematyką naszej witryny. Reklamy takie mogą sprawić, iż zdobędziemy sobie tzw. stałych odbiorców, którzy regularnie będą wracać na naszą stronę, jeśli treść będzie im odpowiadała.

Rozważenie zakupu produktu danej marki – zachęcamy klientów do zapoznania się z ofertą naszych produktów lub usług.

Świadomość i zasięg marki – reklama internetowa dociera do szerokiego kręgu odbiorców, budując świadomość naszej marki.

Promowanie aplikacji – promujemy aplikację, chcąc zwiększyć liczbę jej instalacji oraz interakcji z nią.

Zwiększenie wizyt w lokalnym sklepie stacjonarnym lub punkcie usługowym – jeśli prowadzimy lokalny sklep lub punkt usługowy, możemy zawęzić liczbę odbiorców reklamy do danego obszaru. Na przykład – prowadząc zakład fryzjerski dla kobiet we Wrocławiu, możemy sprawić, iż reklamy wyświetlają wyłącznie kobietom w obszarze do 10 kilometrów od Wrocławia szukającym akurat fryzjera.

Po ustaleniu dokładnie naszych celów biznesowych, następnym kluczowym pytaniem jest: jaki mamy budżet reklamowy na Google Adwords?

Reklamy Google Ads
Google często proponuje, aby zwiększać budżety kampanii – takie rozwiązanie nie zawsze jednak przyniesie określony skutek

Przy czym musimy wiedzieć, że budżet na każdą kampanię Google Ads może być inny – to znaczy, możemy naraz prowadzić kilka kampanii Google Adwords, które będą działać niezależnie od siebie. Każda z tych kampanii będzie mieć swój własny budżet dzienny i wyniki każdej z nich będziemy mogli analizować oddzielnie.

Elastyczność budżetowa Google Adwords jest różna – można inwestować od kilkudziesięciu złotych do nawet kilkuset tysięcy miesięcznie.

Reklama Google Adwords – rodzaje kampanii Google Ads

Powiedzieliśmy już wcześniej o celach, jakie możemy realizować za pomocą reklam Google Ads. Teraz omówimy sobie rodzaje kampanii, które te cela realizują.

Ogólne rodzaje kampanii Google Ads to:

Reklama Google Ads w wyszukiwarce Google, czyli reklama w sieci wyszukiwania

Tak zwane „linki sponsorowane” – to najpopularniejsza i najczęściej wybierana reklama Google. Pojawia się ona w wynikach wyszukiwania – zawsze nad wszystkimi wynikami bezpłatnymi, z tzw. organicznej sieci wyszukiwania, czyli SEO.

Do największych zalet wyświetlania linków sponsorowanych w wyszukiwarce należy to, iż możemy dokładnie dobrać słowa kluczowe do naszej oferty, na jakie wyświetla się reklama.

reklama Google w wyszukiwarce Google
Reklama Google na hasło „najlepsze materace”

Kolejną zaletą tego rodzaju kampanii jest to, iż linki sponsorowane w sieci reklamowej Google nie są przez większość użytkowników wyszukujących hasła w internecie traktowane stricte jako reklama.

Klienci w przeważającej większości nie wiedzą, że klikają w reklamę, za którą ktoś płaci, dzięki czemu wiarygodność samej reklamy jest duża – szukają danych haseł, widzą najwyższe wyniki w wyszukiwarce Google nabierają pewności, iż oferta danej strony czy sklepu internetowego jest wiarygodna.

Ostatnią rzeczą, na jaką warto zwrócić uwagę przy kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google jest fakt, iż działają one w ramach modelu CPC (z ang. Cost Per Click).

Oznacza to tyle, że Twoja reklama może pokazać się różnym klientom np. 200 razy w ciągu dnia, ale tylko 30 użytkowników w nią kliknie – zapłacisz więc wyłącznie za te właśnie kliknięcia, nie ponosząc kosztów samych wyświetleń.

Koszt kliknięcia na dane frazy zależy od konkurencyjności słowa kluczowego, jakości reklamy oraz pozycji, na której reklama może zostać wyświetlona.

Ostatnią rzeczą, którą należy poruszyć przy okazji wyświetlania reklam tekstowych są pozycje, na których wyświetlana jest Twoja reklama Google.

Reklama Google Ads w sieci reklamowej

Sieć reklamowa to inaczej mówiąc wszystkie strony internetowe, na które mogą wchodzić potencjalni klienci. Reklama ta więc nie musi być kierowana stricte do ludzi, którzy szukają oferty naszych usług czy produktów. Wyświetla się ona na tzw. stronach partnerskich.

reklama internetowa na stronach partnerskich
Reklama w witrynach partnerskich Google – przykład umiejscowienia banneru marki Opel na stronie Gazeta.pl

Ale skąd właściwie Google wie, gdzie mogą pokazywać się treści reklam?

Otóż witryny, które chcą wyświetlać na swojej stronie reklamy muszą zarejestrować się jako partner reklamowy Google w ramach programu Google Adsense. Dzięki temu zyskują możliwość publikacji reklam na swojej stronie, w zamian oczywiście otrzymując od Google pieniądze.

Reklama Google Ads w sieci reklamowej jest rozliczana nieco inaczej niż w wyszukiwarkach. Przede wszystkim płacimy tutaj za wyświetlanie reklam, a nie same kliknięcia. Wyróżniamy dwa rodzaje rozliczeń reklam displayowych:

– CPM – czyli koszt w ramach tysiąca wyświetleń

– CPA – strategia inteligentnego określania stawki

Ta druga strategia ustala stawki w oparciu o maksymalizację liczby konwersji.

Zobacz też artykuł o współczynniku konwersji.

W ramach GDN Google Adwords możesz docierać do ludzi zainteresowanych Twoimi produktami, ale niekoniecznie aktywnie ich poszukającymi. Możesz wyświetlać tutaj reklamy graficzne, wideo czy inne elastyczne reklamy displayowe.

Przykład: Prowadzisz internetowy sklep spawalniczy. Do tej pory nie korzystałeś z linków sponsorowanych ani żadnej innej formy reklamy w Google. Chcesz to zmienić i decydujesz się na Google Adwords, jednakże nie wiesz jeszcze, na jakich stronach partnerskich najlepiej będzie wyświetlać reklamy Twojej firmy.

Google Ads

Najlepiej będzie, jeśli wyszukasz w internecie popularne blogi czy strony internetowe o tematyce spawalniczej.

Tworząc reklamę graficzną możesz skierować je na konkretne strony i odbiorców – ludzie wchodząc na blog spawalniczy będą widzieć ofertę Twojej firmy, dzięki czemu z większym prawdopodobieństwem z niej skorzystają.

Dodatkowo, ta forma reklamy Google Adwords wpłynie pozytywnie na utrwalanie wizerunku Twojej firmy w świadomości użytkownika.

Kampanie produktowe Google Ads PLA (Product Listing Ads)

Kampanie PLA to kampanie produktowe. W ramach nich Google Ads wyświetla reklamy produktów z naszej strony wraz z cenami.

Reklama Google Adwords - kampanie PLA dla uzytkownikow
Przykład kampanii produktowej – wyświetla się ona zawsze przed reklamami tekstowymi.

Zaletą kampanii produktowych jest fakt, iż są wyświetlane na samym górze listingu, w dodatku dostarczają one obraz graficzny danego produktu, jego cenę oraz nazwę firmy, która go sprzedaje.

Użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę słowa kluczowe, a Google Ads w ramach usługi PLA wyświetla mu produkty, które mogą go zainteresować.

Ten rodzaj reklamy cechuje się wysoką konwersją w e-commerce, ponieważ jest nastawiony na klientów zdecydowanych na zakup. W PLA możemy samodzielnie decydować o tym, co będzie widział potencjalny klient.

W przeciwieństwie do tradycyjnych kampanii Google Ads nie wybieramy tutaj słów kluczowych, na które reklamy będą się wyświetlać.

Google pobiera je automatycznie przy pomocy pliku produktowego, tzw. „product feed”.

Następnie, za pomocą swoich inteligentnych algorytmów Google przetwarza ten plik i tworzy bazę słów kluczowych, na którą będą się wyświetlały reklamy do naszych produktów. Baza może być różna w zależności od produktu, kategorii itd.

Kampanie produktowe Google Ads SSC (Smart Shopping Campaign)

SSC to odmiana inteligentnych kampanii produktowych, które Google udostępniło reklamodawcom pod koniec 2018 roku.

Konfiguracja kampanii Google Ads SSC polega na tym samym, co w przypadku PLA – wgrywamy plik produktowy w odpowiednim formacie, a Google samo za nas dobiera słowa kluczowe oraz użytkowników, którym wyświetla reklamy.

Sztuczna inteligencja często prowadzi też w ramach SSC tzw. remarketing dynamiczny – wyświetlając osobom, które były na naszej stronie ofertę z naszymi produktami na innych stronach partnerskich.

Remarketing dynamiczny różni się od statycznego tym, iż w tym drugim wyświetlany jest konkretny produkt, który potencjalny klient oglądał.

W remarketingu statycznym powielany jest zaś jeden, spójny przekaz reklamowy, najczęściej wyświetlając te części witryny, które użytkownik odwiedził.

Pozycje reklam Google Adwords

Google Ads ustala „ranking” wyświetlania reklam na podstawie tzw. aukcji reklam. Aukcja jest zależna od rankingu reklamy. Na czym więc to polega?

pozycje reklam w kampanii google ads
Ranking Google Ads
Pozycje reklam w kampanii Google Ads

Według Google, ranking reklamy jest tworzony na podstawie sześciu czynników:

– stawka

– jakość reklamy i strony docelowej

– progi rankingu reklamy

– konkurencyjność danej aukcji

– kontekst wyszukiwania

– spodziewany wpływ rozszerzeń reklam oraz innych formatów

Omówimy teraz pokrótce wszystkie te rzeczy.

Stawka

Ustalasz stawkę w modelu CPC podając wartość maksymalną, jaką jesteś gotów zapłacić za dane kliknięcie.

Jeśli Twoja stawka jest najwyższa spośród konkurencji, będziesz najczęściej wyświetlany na pierwszej pozycji.

Jakość reklamy oraz strony docelowej

Systemy Google Ads w sposób automatyczny oceniają, jak trafna jest Twoja reklama oraz strona docelowa dla osób, które je zobaczą.

Progi rankingu reklamy Google Ads

Google ma pewne wymogi minimalne w kwestii reklam, które jeśli nie zostaną spełnione – reklama nie zostanie zaakceptowana.

Oczywiście, za każdym razem, gdy ich systemy odrzucą Twoją reklamę, w panelu Google Ads pojawi się o tym informacja wraz z uzasadnieniem oraz tym, co musisz naprawić, aby wrócić na „dobrą drogę”.

Konkurencyjność danej aukcji

Czyli jakość reklam oraz stawki, jakie posiada i ustala Twoja konkurencja.

Im wyższa jest jakość ich reklam oraz im wyższe stawki są skłonni zapłacić za określone słowo kluczowe, tym automatycznie wyższa jest konkurencyjność danej aukcji i ciężej się wbić między konkurentów.

Kontekst wyszukiwania przez klienta

Google bierze pod uwagę nie tylko słowa kluczowe, jakie użytkownik wpisze, ale także takie rzeczy jak lokalizacja, rodzaj urządzenia (komputer czy telefon), czas wyszukiwania czy dokładny charakter szukanych słów.

Oznacza to, że jeśli wiesz z analityki internetowej, że np. 90% konwersji na Twojej stronie pochodzi z komputerów stacjonarnych, możesz tak ustawić reklamę, ażeby to właśnie urządzenia desktopowe były Twoim głównym targetem – tym samym przestaniesz niepotrzebnie przepalać budżet.

Spodziewany wpływ rozszerzeń reklam oraz innych formatów

Do reklamy tekstowej możesz użyć dodatkowych informacji, które Google nazywa „rozszerzeniami”.

Jest to funkcja umożliwiająca wyświetlanie w reklamie dodatkowych informacji o firmie, takich jak:

– adres

– ocena sklepu

– numer telefonu

– linki do określonych stron

Co wyróżnia skuteczną kampanię Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Opowiednio dobrane słowa kluczowe oraz strony docelowe

Słowo kluczowe to hasło, na które Twoja reklama wyświetla się klientom. Strona docelowa to nic innego jak miejsce, w które trafia klient po kliknięciu reklamy.

Przykład: Jeśli sprzedajesz materace do spania i klient szuka materacy w rozmiarze 140×200, wpisuje frazę kluczową „materac 140×200”.

Strona docelowa musi go kierować bezpośrednio do oferty materacy w tym rozmiarze – wyobraź sobie bowiem, iż szukasz materaca 140×200, ale po kliknięciu w reklamę w wynikach wyszukiwania trafiasz na ofertę materacy o wymiarach 100×200.

Będziesz zdenerwowany, prawda? Ponieważ reklama, w którą kliknąłeś przeniosła Cię na stronę internetową, która nie odpowiada Twojemu zapytaniu. Nie potrzebujesz przecież materaca 100×200!

95% klientów wyjdzie z takiej strony i już na nią nie wróci, a Ty stracisz klienta oraz pieniądze, które wydałeś w ramach kliknięcia przez klienta.

Interesujące treści

W wyszukiwarkach rywalizujesz nie tylko pod względem stawki czy oferty – w przypadku kampanii Google Ads w wyszukiwarce Twoje reklamy będę wyświetlane obok reklam innych, którzy również reklamują się na dane słowa kluczowe.

To, w którą reklamę ostatecznie klient kliknie zależy od wielu różnych czynników – a jednym z nich jest angażująca i ciekawa treść.

Reklamy tekstowe składają się z dwóch członów – nagłówków oraz opisów. Nagłówki są tym, co najbardziej przyciąga uwagę – są większe, są widoczne powyżej opisu oraz muszą być krótkie i przejrzyste.

Opisy zaś są niejako dopełnieniem nagłówków – nagłówkiem przyciągasz uwagą, a opisem możesz ją zatrzymać.

W przypadku reklamy w sieci wyszukiwania i opisu najważniejsze jest zawarcie tych informacje, które są w stanie przekonać klienta, że to właśnie Twoja oferta jest dla niego najlepsza.

Tworzenie kampanii Google Ads – czy to się opłaca?

Czym właściwie charakteryzuje się dobra reklama Google Ads? W co warto zainwestować? Czy usługa Google Adwords zawsze przynosi oczekiwane rezultaty?

Nie ma jednoznacznych odpowiedzi na te pytania, a to dlatego, że nie ma jednej stworzenie dobrej recepty na reklamy w Google.

Największą zaletą nawet nieudanych kampanii reklamowych w internecie jest mierzalność efektów – dla każdego konta Google Ads, dla każdej kampanii możemy stosować zaawansowaną analitykę, która pomoże nam zrozumieć, czy nasze kampanie działają i ewentualnie – co można poprawić.

Skuteczna reklama Google Ads
Rezultat jednej z wielu przeprowadzonych przez nas kampanii Google Ads – 200 508,02 PLN przychodu przy koszcie 5442,76 PLN.

Opłacalność kampanii i całego biznesu w internecie zależy od wielu czynników wewnętrznych i zewnętrznych – jeśli chcesz je dokładnie poznać, skontaktuj się z nami.

ZWIĘKSZ SPRZEDAŻ Z REKLAM

Umów się na konsultację Google Ads

Prowadzimy pełen zakres profesjonalnych usług Google Ads.