działania marketingowe w social mediach

Social Media Marketing

Social Media Marketing zapewnia firmom doskonały sposób na angażowanie istniejących klientów oraz docieranie do zupełnie nowych, którzy potencjalnie mogą stać się naszymi nowymi kupującymi.

Umów się na rozmowę z ekspertem Social Media

Monitorowanie rynku

Możemy pomóc śledzić na bieżąco reputację Twojej firmy oraz dowiedzieć się, jak ludzie postrzegają Twoją markę.

Kreatywne treści

Tworzymy i dostosowujemy profile w mediach społecznościowych tak, aby zachęcały potencjalnych klientów do skorzystania z usług Twojej firmy. 

Zarządzanie 

Nasz zespół ds. mediów społecznościowych może zarządzać Twoimi kontami w Twoim imieniu i angażować Twoją publiczność poprzez publikację postów, reklamy czy komunikację z odbiorcami. 

Odpowiedni dobór Social Media

Treści na Facebooku, Instagramie czy Linkedinie mogą zwiększyć ruch na stronie w krótkim czasie. Nasi eksperci pomogą Ci określić najbardziej odpowiedni rodzaj treści i platformy dla Twojej marki.

Pomożemy ustalić Ci cele biznesowe, zidentyfikować grupę docelową, stworzyć angażujące i warte udostępnienia treści i wreszcie zintegrować media społecznościowe z innymi aspektami Twojej obecności w Internecie.

Nasze usługi w mediach społecznościowych dadzą Ci możliwość skutecznego dzielenia się interesującymi materiałami z Twoimi odbiorcami, co będzie budować świadomość marki, produktu lub usługi.

Social Media Marketing zachęca do tworzenia treści generowanych przez użytkowników w ramach najpopularniejszych platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, TikTok, Twitter i Linkedin.

Social media marketing – marketing w mediach społecznościowych

Social media marketing odnosi się do promocji biznesu poprzez portale społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Linkedin czy TikTok.

Idea portalów społecznościowych została stworzona przez Amerykanów na początku lat 90 ubiegłego wieku.

Początkowo nikt nie wyobrażał sobie, że trzydzieści lat później będą najpowszechniej używanymi narzędziami marketingowymi.

Dopiero w dekadę po tym, jak Facebook zaczął rozpowszechniać swój produkt, firma, dziś nazywająca się Meta rozpoczęła światową ekspansję.

Media społecznościowe – jak opracować strategię marketingową?

Media społecznościowe na stałe weszły do naszego życia.

Dziś już mało kto wyobraża sobie życie nie tylko bez Facebooka, ale coraz częściej też bez innych portali społecznościowych, które stają się coraz popularniejsze – Instagram, Twitter, TikTok czy Linkedin – każde z tych miejsc może spełnić określoną rolę w social media marketingu i pomóc Ci nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami z pożądanej grupy docelowej.

Media społecznościowe zmieniły nie tylko sposób, w jaki funkcjonujemy jako społeczeństwo, ale także sposób, w jaki komunikujemy się między sobą.

Komunikatory w serwisach społecznościowych - Facebook
Stworzony przez Facebooka Messenger to najpopularniejszy komunikator internetowy

To głównie dlatego, że za pomocą mediów społecznościowych jesteśmy w stanie zmienić zachowanie potencjalnych klientów oraz zbudować ich zaangażowanie – nawet reklamy telewizyjne nie mają tak dużego końcowego wpływu w działaniach marketingowych jak social media marketing.

Tak, żyjemy w społeczeństwie, które coraz więcej czasu spędza na platformach społecznościowych, a coraz mniej oglądając telewizję.

Cele kampanii na portalach społecznościowych

Do najważniejszych celów reklamy w mediach społecznościowych zaliczamy:

  • rozpoznawalność marki
  • rozpoznawalność lokalna
  • zasięg
  • zwiększenie ruchu
  • aktywność
  • instalacje aplikacji
  • wyświetlenia filmu
  • pozyskanie kontaktów
  • konwersje
  • sprzedaż
  • wizyty
Social Media Marketing - szczegółowe statystyki
Social Media Marketing posiada wiele narzędzi, które potrafią dokładnie mierzyć skuteczność naszych działań reklamowych.

Narzędzia wykorzystywane w social media marketingu

Marketing w mediach społecznościowych ma specjalnie wbudowane narzędzia do analizy danych, które pozwalają specjalistom od reklamy śledzić sukces ich wysiłków – są to rozwiązania dedykowane do zarządzania mediami społecznościowymi.

I tak na przykład promowanie treści na Facebooku może odbywać się na dwa sposoby – uproszczony i zaawansowany.

Możemy skorzystać z drogi uproszczonej – czyli z tzw. prostych narzędzi samoobsługowych Facebook.

social media marketing - kampanie reklamowe
Jak promować posty w formie uproszczonej – oficjalny poradnik Facebook.

Podstawowym takim narzędziem jest opcja „Promuj post” – pozwala ona na stworzenie prostych działań marketingowych za pomocą właściwie kilku kliknięć. Wybieramy cel reklamowy, następnie uruchomi się kreator reklamowy i po dodaniu opisu czy też materiału zdjęciowego oraz grupy użytkowników zasugerowanej przez Facebooka – mamy gotową reklamę w social mediach.

Niestety, rozwiązanie takie ma swoje wady – największym z nich jest to, że algorytmy Facebooka bardzo często nie potrafią określić odpowiedniej grupy docelowej do naszego celu i proponują dosyć uogólnioną strategię, która niekoniecznie działa.

social media marketing - użytkownicy facebooka jako potencjalni klienci
Facebook pozwala dotrzeć do milionów osób.

Dlatego dużo lepszym, ale niestety też trudniejszym do opanowania narzędziem jeśli chodzi reklamy w social mediach jest menedżer reklam – pozwala on na szczegółowe ustawienie parametrów reklam, grupy użytkowników, zarządzanie budżetami reklamowymi czy miejscami, gdzie mają wyświetlać się nasze reklamy social media.

Strategie mediów społecznościowych

Pięć kluczowych rzeczy, jeśli chodzi social media marketing to:

Pytanie: co chcemy osiągnąć?

Ten krok obejmuje określenie celów biznesowych Twojej firmy – kiedy je ustalisz, należy następnie przejść do etapu planowania rodzajów treści, jakie chcemy publikować oraz decyzji w kwestii kanałów mediów społecznościowych, za pomocą których chcesz realizować wspomniane cele.

Pamiętaj, że dany produkt może różnie być odbierany przez Twoich klientów w zależności, od tego z jakich narzędzi skorzystasz w kwestii promocji Twojego biznesu.

social media - reklama na Instagram
Reklama na Instagram to w przypadku niektórych branż bardzo wartościowy marketing.

Przykład: sprzedając kalendarz roczny w formie pięknego planera znacznie szybciej i skuteczniej dotrzesz do klientów przy pomocy influencer marketingu na Instagramie aniżeli stworzeniu postów z ofertą na platformie Linkedin.

Planowanie i publikacja

Firmy powinny przygotowywać miesięczny plan dotyczący tego, jak będzie wyglądała ich treść (ile wstawiamy filmów, ile zdjęć, infografik, jakie organizujemy promocje oraz jak możemy zaangażować odbiorców) i zdecydować, kiedy zostanie ona umieszczona na platformie, z dokładną datą i godziną.

W kwestii publikacji musisz pamiętać o tym, żeby nie zamęczyć swoich odbiorców zbyt częstym wstawianiem postów – robienie tego codziennie to błąd.

Planer postów Facebook
Planer postów na Facebooku

Statystyki na Instagramie czy Facebooku pokazują, iż najszybciej rozwijające się strony to te, które wstawiają od 2 do 3 postów tygodniowo.

Pozwala to użytkownikom zapoznać się z pełną gamą produktów na stronie i jednocześnie nie rozproszyć zbytnio uwagi ludzi pomiędzy zbyt dużą ilość przekazów reklamowych.

Pamiętaj – to urządzenia mobilne są głównymi narzędziami służącymi ludziom do przeglądania treści w mediach społecznościowych.

Monitorowanie w czasie rzeczywistym i zaangażowanie

Monitorowanie tego, co użytkownicy, klienci i inni piszą o postach, markach i wszelkich innych aktywach biznesowych to kluczowa sprawa.

Odbiorcy poświęcają ogromną ilość czasu mediom społecznościowym – jednakże pamiętaj, iż szybkie reagowanie i nawiązywanie relacji to najlepszy sposób na to, by zatrzymać klientów Facebooku i pokazać im, że dasz o klientów Twojego biznesu.

Chcesz poznać bliżej swoich odbiorców?

Interakcje z nimi na Twoim profilu to najlepszy sposóbw dużej mierze to one przyczyniają się do poprawy wizerunku marki.

Bezpośredni kontakt w social media marketingu pokazuje klientom, że Twoja firma jest blisko ludzi – ich pytań, problemów czy opinii. Doskonałym pomysłem jest codzienne pilnowanie strony oraz tego, jakie pytania mają potencjalni klienci – zarówno w komentarzach, jak i wiadomościach.

Jeśli odpowiadasz na pytanie klienta na Facebooku po dwóch tygodniach – bez względu na to, czy pytał w wiadomości prywatnej czy też komentarzu – jest bardzo mała szansa, że skorzysta on z produktów lub usługi Twojej firmy.

Analityka i raportowanie

Częścią bycia obecnym w mediach społecznościowych i realizowaniu strategii budowania wizerunku marki jest wiedzieć, jakie zasięgi mają nasze posty, jakie budzą reakcje, czy użytkownicy są zaangażowani więc raporty zaangażowania i zasięgu są bardzo ważne.

analityka marketingu pomoże Twojej marce zrozumieć statystyki
Analityka reklam na Facebooku

Zasięg płatny jest jednym z kryteriów, na których analizujemy marketing w social media.

Reklama social media marketing

Zakup reklam w mediach społecznościowych to świetny sposób na promocję Twoich produktów i dalszy rozwój marki – pamiętaj jednak o tym, aby Twoja marka była widoczna również w sieci.

Koniecznie umieść na swojej stronie internetowej wszystkie swoje media społecznościowe – social media marketing to nie tylko reklama stricte na Facebooku czy Instagramie – to także dotarcie w czasie rzeczywistym do wszystkich odbiorców Twoich treści.

Jeśli piszesz więc artykuły na bloga – koniecznie zadbaj o to, aby można było udostępnić go w mediach społecznościowych, a Twoja strona miała widoczny odnośnik do wszystkich Twoich social media.

Social media marketing – optymalizacja działań marketingowych

Wiesz już, że social media marketing może znacznie pomóc Ci odnaleźć się w mediach społecznościowych i zbudować bezpośredni kontakt odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą.

Optymalizacja social media (SMO) to wykorzystanie wszystkich naszych sieci (np. Facebook, Instagram, Linkedin) do zarządzania i rozwoju przekazu firmy oraz zaznaczenia jej obecności w Internecie.

Odpowiednia optymalizacja Social Media pozwala nam na uzyskanie świetnych rezultatów sprzedażowych.

Jako strategia marketingu cyfrowego, optymalizacja mediów społecznościowych może być wykorzystywana do zwiększania świadomości klientów na temat nowych produktów i usług, nawiązywania kontaktów z użytkownikami oraz łagodzenia potencjalnych szkodliwych opinii na temat naszej firmy czy też jej oferty.

Poza narzędziami Facebooka, wartość, jaką niosą ze sobą użytkownicy z sieci społecznościowych możemy mierzyć za pomocą Google Analytics.

Prawidłowa optymalizacja marketingu pod kątem mediów społecznościowych ma wiele podobnych cech, które przypisuje się SEOoba te działania mają za zadanie zwiększać ruch w sieci, podnosić świadomość na temat istnienia marki czy sklepu i koniec końców zwiększyć sprzedaż.

Prowadzisz social media?

Sprawdź nas 

Skontaktuj się z nami - możemy kilkukrotnie zwiększyć zasięg Twoich social mediów